En mysig dag vid stranden!

Idag har jag tvingat ut Jesper till stranden.  Solen sken och det såg väldigt vamt ut. Jag packade picknikkorgen med kaffe och go mat. Jag hade i tankarna att vi skulle vara ute hela dagen. När vi väl var färdiga, åkte vi ut till amenäs. Där är det mycket fint. Mängder med klippor och inte mycket folk. När vi väl var framme och kånkat ner med all vår pakning var det  ingen människa där. Vi satte oss på en klippa och packade upp allt då vi insåg hur kallt det blåste,  det var som storm.
   Vi hade varit och köpt med oss mat ifrån kaktus innan vi åkte ut. Vi beslöt oss för att äta direkt för att bada var nått vi bestämmt oss för långt innan att vi skulle avstå. Vi lyckades att äta mat och fika på en timme. Sedan åkte vi hem för vi hade nästan frusigt fast i berget. Typiskt oss. Jesper blev getingstucken också så honom kommer jag väl aldrig få med ut igen. Dagen blev inte riktigt som planerat.

Jag och Jesper


Jag var tvungen att känna om det var vart i vattnet




Igår åkte jag och jesper till torp vi gick och strosade länge.  Helt otroligt att Jesper orkade gå så länge som vi gjorde. Dock gick vi inte i några klädesaffärer utan mer de affärerna som Jesper tycker om. Han var som ett litet barn. Först skulle han ha en teve på Elgiganten. Den var billig. Sedan var han helt säker på att han skulle skaffa fiskar. Jag gick dock inte med på det. Möjligvis i en liten skål men inte i ett stort akvarium. Som tur var så sålde de inte skålar längre som man får ha fisken i. Eftersom det finns en lag om att man inte får ha fiskar i så trånga utrymmen. Jag hoppas att han glömmer av det där och inte skaffar några fiskar. Jag lovade honom det när vi skaffar oss en trea någongång. Egentligen skulle vi bara ut till torp och köpa saker till vårat köksbord. Olja och slippapper.

När vi kom hem ifrån torp började vi att göra i ordning vårt bord som vi köpte på Ikea när vi flyttade. Det var tvunget. Vi la ner några timmar på bordet. Vi slipade och slipade och slipade och slipade. Sist så oljade vi det med en super duper olja. Vi får väl se hur det håller.

Här kan ni se hur vi sliter.









Nu ska det bli en liten promenix om Jesper kan slita sig ifrån sitt tevespel! Ha det bra alla goa människor som troget läser mig blogg ;)
Massa kramar // Kristina

Kommentarer
Postat av: Lisa

det ser jätte mysigt ut på bilderna. Fast ni frös ihjäl;) Å va ni e duktiga o donar o grejar.

Nu händer det ju mucket saker KiKi;)

Ha det gott min skatt!!!

2009-08-19 @ 08:14:19
Postat av: Kristina

Hej Lisa!

Hahahaha ja det gör väl det. Inte tillräckligt.

Jobbar du mycket nu eller när det är invigning och allt.



När tror du att du har tid att ta en sväng till gbg?

Ledig nått i veckan eller? Saknar dig tösen min. Puss på dig.

2009-08-19 @ 09:34:08
Postat av: Kristina

2009-08-19 @ 09:34:51
Postat av: Lisa

Hoppas ni får en trevlig kväll på harrys ida! Jag jobbar ju fullt denna veckan givetvis när du e ledig men har inte fått schemat för nästa än så jag kanske blir ledig en dag å då drar vi:)

Men jag hör av mig i slutet av veckan till dig min vän.

Å ida fick jag papperna om kursen så ska gå in o kolla detta nu.

Pussokram. loveyou!

2009-08-19 @ 20:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0