Smeten blev bara vatten.

090829

Hej på er alla!

Som ni kanske ser så ser min blogg annorlunda ut. Den håller på att bli en annan blogg.. Jesper sitter och grejar med den i mellanåt. Men han har nog redan glömt att han har lite kvar att göra.
Tack Mickael för den fina bakgrunden. Passade perfekt. Det är så jag. Dock fick jag ta bort mitt lila men men man kan inte ha lila över allt.  Jesper blev lika glad när han fick mer att göra nu.. hehehe Perfekt.

I Torsdags åkte jag och Lisa till Ikea. Det blev tro det eller ej inte så mycket shoppat. Jag tror inte att vi hann med det i mellan allt skrattande. Jag tror att jag och Lisa skulle kunna skratta oss igenom hela livet. Jag är så otroligt glad att jag träffat denna tjejen. På Ikea blev vi barnvakter åt en flicka. Hennes pappa ( eller var det nu var) Skulle hämta kaffe. Det är det sista man blir på Ikea.

Idag blir det kräftskiva i Lane. Med mamma och Pappa.  Det ska bli mysigt och gott med kräfter och räkor.

Nu ska ni få höra på något. I och med i dag så lovar jag att jag aldrig ska baka mer. Igår så skulle jag baka hemma i stan. Det var så att vi köpte ett paket med kladdkaka. Man skulle bara tillsätta vatten i den färdiga smeten. Sedan skulle man vispa och hälla smeten i formen. Detta gjorde jag. Det var bara det att det bara var vatten. Nästan igen smet. Men jag trodde ju att det skulle bli så. Jag gjorde ju inget, bara hällde i vatten. Men vad fel det blev. Muffinsen som skulle vara inne i ugnen i 15-20 minuter var inne i 40 minuter. Sedan vågade jag inte ha dem inne längre. När jag och Jesper skulle fika så fick jag ta fram skedar att äta med. Men det bara rann av muffinsen. Så Jesper fick ställa in dem ännu en gång i ugnen. Men icke. Det blv fortfarande blöta. Så jag klarade inte ens att baka färdiga kakor som man bara tillsätter vatten. Men hur svårt ska det vara. Jag är ju rätt van nu så. Är det inte formar som går sönder så man får sleva upp kakan ifrån ugnen så är det kakor som inte blir färdiga. Stackars er som kommer på mitt kalas. Ni får BARA köpta kakor. Hehehe.
Förhoppningsvis tycker ni om mig för den jag är och inte för att jag är en toppen bagare. Den ända som är nöjd är väl Fredrik i så fall. Han är en hjälpare i nöden. Han äter alltid mina misslyckade saker och ser lika glad ut ändå. Stackars min familj som måste stu ut och äta det här. Jag lovar att jag aldrig ska komma med misslyckade kakor mer eftersom jag aldrig ska befatta mig mer med smet.

Nej nu ska jag gå och göra lite nytta. Nej jag ska inte baka. ni kan vara lugna. Hahahaha

Ha en bra dag.

Kramar kristina


Kommentarer
Postat av: En som vet vad du talar om

Hehehe...been there, done that....har också slevat upp kladdkaka från spisen. Det e nog nåt med ugnarna i stan för så blev det aldrig med lane-ugnen eller hur? :)

2009-08-29 @ 10:47:34
Postat av: Helena

Är du säker på att du tog decilitermåttet denna gången, så att det inte var cup-måttet som du använde till pulvermosen ;-)

2009-08-29 @ 22:43:33
URL: http://hlond.blogg.se/
Postat av: Elinor

Lilla gumman hur lyckas du... Det är syrran upp i dagen ( jag menar inte mig då).. Ja ja Fredrik kan du allt lita på han äter det mesta bara det inte är kokta grönsaker.. Så det är bara att bjuda..

2009-08-29 @ 23:38:42
Postat av: Lisa

Hej vännen min!!

Det var en mycket revlig tur:) De har ju så mycket käckt på ikea, å det är alltid bra med lite värmeljus;)

Lycka till nu när skolan börjar igen.

Höres snart.

kramopuss.

2009-08-30 @ 18:36:04
Postat av: Sessan

Men käraste Kristina... inte ens det gick bra alltså! Du kan få gå på bakkurs hos mig om du vill ;)



Puss å Kram från din lilla Sessan =)

2009-09-03 @ 21:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0