Julmys

091216

Granen kläds!

Idag hade jag och Jesper julmys. Vi startade dagen med att gå ner till Clas Ohlsson och köpa saker till julgranen. Vi köpte bland annat julgranskulor och julgransfot, glitter mm. Därefter åkte vi hem till brorsan och hämtade hans plastgran. Vi fick ärva den. Mormor och morfars gamla gran så det går i många generationer.

Efter att vi varit hos Mickael och hämtat granen åkte vi hem och skulle klä den. Det kom bara några enda svordommar ifrån Jesper när han skulle sätta i ljusen. Men det gick bra ändå tycker jag, för att vara första gången. Ja, nu står iallafall vår första gran uppe och lyser så fint.

Se själva:

Jesper försöker att sätta i ljusen i granen.

 

Se, den fina skapelsen


Kommentarer
Postat av: Linda

Vackert vackert...det påminner mig om mitt första äventyr med julgranen. Jag fick också ärva från mormor och morfar (föregångaren till er gran) och denna kom i 5011 delar. Det var bara att försöka få varje enskild gren att passa i rätt hål. När detta väl var gjort skulle ljusen i. Efter många svordomar och en tilltrasslad härva utan dess like fick jag plötsligt nog och ringde vår kära far för lite goda råd. Det blev en del snurrande och svärande och när jag väl tittade upp hade jag snurrat in både ljuskedja, telefonsladd och mig själv runt granen. Det är ett under att jag till slut kom loss. Kanske bör nämnas att jag snart därefter köpte en ny gran och denna ställde jag varje år upp på vinden som den var med ljusen kvar i. :)) Bra jobbat mina vänner! Det blev jättefint.

2009-12-17 @ 19:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0