Summering av julhelgen!!!

Hej alla där ute!

Hoppas att allt är bra med er efter en denna julhelg. Jag har haft det toppenbra. Mycket att göra men det ska det vara under jul tycker jag.

Förra helgen var jag hemma hos mami och papi och bakade vörtbröd och lite julgodis. Jag och mamma hade det gööör mysigt. Fast det var nog bara jag som tyckte det eftersom mamma sa att vi aldrig skulle baka julgodis mer. Thithi.

Dagen innan jul var jag och hälsade på mitt hjärtegull. När jag kom dit bjöds det på smarrig pastasallad och glögg. Mysigt var det. Sedan fick vi för oss att vi skulle dra hem till mig och baka en kaka som jag skulle ha med mig upp till mamma och pappa på julafton. Efter kakbaket tog Lisa lite cider och jag mig ett glas vin. Vi tittade på tomten är far till alla barnen. Den måste man bara se innan julafton.

Julaftonsdagen bestod av mat på förmiddagen hos mamma och pappa. Hela familjen var hemma det var kul. Vi börjar allt bli en stor familj. Efter god julmat var det julklappsutdelning. Jag fick en popcornmaskin och en volymtång och en yogadvd så jag kan utföra övningarna hemma framför teven. Jag fick även bilder på lilla söta Elin och en jättesöt samlar tomte utav mamma. Det är så kul att få sådan tomtar tycker jag utav samma serie. Det är en toppenjulklapp. Jesper han fick bara verktyg han. Hehe inte kul att vara kille ibland. Han fick faktiskt en mugg också där det står ( I LOVE YOU ) på den ska han ha på jobbet ;)

På julaftonskväll så spelade vi melodifestivalspelet, jag, mamma, pappa och Linda det var kul för jag vann båda gångerna. Det var ett roligt spel.

 

 

 

 

 

 

 

Juldagen bestod av lite plock i lägenheten. Sedan bege sig hem till mamma och pappa i snöovädret.

Annandagen: Jag var hemma hos mamma och pappa. Hela förmiddagen var vi utan ström och det var lite kaotiskt eftersom kalkonen skulle in i ugnen innan familjen kom på middag. Vi fick skjuta upp middagen i några timmar.

Under förmiddagen var jag mamma och pappa ute och skotta snö jag fick göra mig en snölyckta. Dock orkade jag inte göra klart den så den blev halvklar. På eftermiddagen var maten äntligenklar och familjen var på plats. Det var mysigt. Mammas mat är alltid så god.

Idag ska vi åka ut till svärmor och svärfar för att fira jul. Vi ska alldeles strax åka här så nu får jag gå och göra mig i ordning.. Sen som alltid. Men så ska det ju vara.....

Ha en fortsatt bra julledighet.


Kramar Kristina♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0