Dagen startade inte alls som jag tänkt mig.....

091007

Hej!

Idag startade inte alls dagen som jag hade tänkt mig. Vi skulle vara lediga både jag och Jesper idag. Enda dagen denna veckan som vi skulle vara lediga tillsammans (eftersom han jobbar lång vecka och därmed hela helgen.) Men inte då, då ringde de från hans jobb och frågade ifall han hade lust att jobba.  Så han stressade iväg tidigt idag... Attans vi som skulle åka och göra så mycket nyttogrejer . Men jag får väl ta och fixa det själv inte mer med det.

Idag blir en dag full med massor med matematikplugg hur nu det ska gå eftersom Jesper lovat mig att förklara innebörden med det. Men jag får väl försöka att fatta och traggla ändå. Därefter får jag skriva lite barnintervjuer mm.
Därefter blir det nog en långpromenad. Jag har ju ännu en gång börjat mitt nya liv. Men jag måste ändå erkänna att jag är stollt över mig själv. tredje dagen och jag har bara varit ute och gått och inte ätit något onyttigt. Helt otroligt för att vara mig. Jag brukar annars börja måndag morgon och avsluta på måndagkväll. Men nu jäklar ska det fungera. Jag har aldrig vägt så här mycket. Det är väl sambokilona.

Jag får nog åka ut till torp en sväng idag också för att göra allt vi skulle ha gjort idag. Jag har ju hela dagen på mig. skönt inget stress.

Idag ska jag faktiskt våga att göra grönsakssoppa i min nya matberedare.  Äntligen får jag chans att använda den. Hoppas att jag fixar det. Det ska bli spännande att se ifall det blir någon grönsaksoppa. Stackars Jesper han får stå ut med mitt " jag skulle bara se hur denna blandningen passade ihop"  Det blir en uppföljning på min grönsaksoppa.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0