En dag av en massa snö.

091016

Hej!

Vilken tråkdag det är idag. Det är en sådan där dag som man bara vill kura ner sig i soffan och bara titta på film.  Idag när jag vaknade snöade det för fullt. Som tur var, så var det endast snöblandat regn.    
         
Jag beslöt mig för att göra min fredagsstädning redan på morgonen så det var klart och mina tankar inte behövde ägnas av det mer. Så det blev städning, tvättning och packning av en låda. Det går sakta framåt. En låda varje dag. Det är mitt motto;) 
         
När jag var färdig med städningen så beslöt jag mig för att åka upp till mamma. När jag mötte en bil i stan började jag skratta för mig själv. Den var full av snö. Det låg drivor på fronten. Jag tänkte för mig själv att han bor nog långt upp. Jag fortsätter min resa och så fort jag kommer till snäcken ser jag hur det ligger snö på marken. Neeeejjj var min första tanke. Ju längre och längre upp jag kom, blev det bara värre och värre. Hemma i Lane såg man inte gräsmattan för täcket av snön. Som tur är så har det mesta redan regnat bort. Personligen tycker jag att det är lite förtidigt med snö.











Idag blir det mys med mamma och till kvällen så blir det Pizza! Jag och Jesper ska synda idag.... ( Ack ack, men vad gör det om hundra år)

I morgon tänkte jag att vi ska traska bort till myrorna. Det som ligger där borta vid Stömstadsvägen. Vi ska titta efter ett matsalsbord. Jag vill ha ett till den nya lägenheten. Jag vet exakt hur det ska se ut, det finns inne i mitt huvud men tyvärr så finns det inte i verkligheten. Men vi får göra ett tappert försök till att hitta nått.
I morgon kväll får vi trevligt sällskap. Lisa och Jocke kommer på besök på kvällen. Vi ska förhoppningsvis bjuda på god mat. Men man vet aldrig med mig. Det blir spännande. Jag skulle tro att Lisa hittar guitar hero snabbt;)

Nej nu ska jag gå och hålla min mamma lite sällskap.

Ha en bra dag i snön.

Mängder med kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0