En härlig kalasdag! <3

090926


Idag har det varit kalas för hela slanten. Vi åkte hem till Lane för att fira lilla pappsen och systra min som fyller år i veckan som kommer. Det bjöds på god mat, härlig tårta och trevligt sällskap. Vi fick äta mammas specialite. Fläskfile med potatisgratäng. Det måste vara min favoriträtt. ( men bara när mamma gör den) Försökte för inte så länge sedan men det blev inget vidare. Det blev som allt annat. Smaklöst och till intentsägande. Det är allt tur att man kan åka hem till mamma och äta lite gott...

När vi kom hem så var det plock i lägenheten för fulla puckar. Det såg ut som hej kom och hjälp mig. En lägenhet med tvätt över allt. Det får mig att känna lite panik...
Sedan blev det film. Björnbröder. Jag skulle visa Jesper hur rolig filmen är. Jag kom nu på att det ej är någon klassiker, bara lite smårolig här och där. Det var faktiskt så när man såg den att man ställde sig frågan varför sitter jag och ser detta???

Sedan blev det dags för mat igen. Känns som om jag inte har fått gjort nått annat idag. Det blev kräftskärtar och bandspagetti. Det smakar bättre än vad det låter. Vi satte på en annan film efter maten. Dumpa mig. Se inte den. Den var nog den tråkigaste film jag varit med om synd för det var otroligt många bra skådespelare med jag blev väldigt besviken.

Därefter gick Jesper ut på krogen. Själv kan jag inte riktigt tänka mig att gå ut nykter till fulla människor kl 23 när det har hållt på hela eftermiddagen. Så istället för att utsätta mig för det ska jag krypa ner i en nybäddad säng med manglade lakan som jag fick göra hos mamma förra gången jag var uppe i Lane. Så nu kommer jag att sova som en prins om inte Jesper kommer hem och väcker mig dvs.. men han är förvarnad.

Nej nu ska jag sova för i morgon blir det Överby med mammsen. Det var evigheter sedan jag var där så det ska bli riktigt roligt. Kanske kan hitta nått till den nya lägenheten. Det bästa av allt är att Jesper inte ska säga att det är onödigt och att vi  ska spara pengar. Nepp har han gått ut på krogen och spenderat ska baske mig jag det med :) Så överby, här kommer JAAAGGG

Tack ännu en gång mamma och Elinor för otroligt god mat. Tack för den fina blomman som jag fick. Blev perfekt på köksbordet. Dock passa inte krukan så måste shoppa det i morgon...

Här nedan kan ni se bilder ifrån kalaset.

Ha en fortsatt bra kväll och sov sött för det ska jag göra. jag ska Slumra till Svensson , svensson...

Bye Bye baby.






Mina kära syskon. Fråga mig inte vad Mickael gör, så typiskt honom. man blir inte förvånad längre :)








Jesper, Fredrik och mamma är mätta och belåtna.











Felix var fullt upptagen med att leka i lekrummet hela dagen.









Helena hade växt till sig en del. Här ser hon trött ut efter allt kalasande. Hon får ta igen sig i en stund.









Här är lillkillen. Han hittade utklädningskläderna. Och han var sååå söt så.









Han hittade även en mössa som dockorna vanligtvis brukar ha. Men vad gör det. Söt blev han iallafall.







Mammsen och Pappsen




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0