En skurardag på balkongen

Hej på er alla där ute!

Hoppas att allting är bra med er ute i vårsolen. Just nu sitter jag på balkongen och njuter av en kopp kaffe i solen. Det är så underbart!

Idag har jag sysselsatt mig med att rengöra och skura hela balkongen. Det var så smutsigt och det var fågelskit över allt. Jag förstår inte varför fåglarna skall sitta hos oss och skita. Det finns ju ett antal andra balkonger som de kan sitta på. Det var i alla fall en skurdag, med tvättning av fönster och fågelskit.

Jag sitter även här och spånar ihop aktiviteter till min Vfu. Jag vet inte vad det är men idéerna är slut. Jag kommer inte på något fiffigt. Kursens innehåller så mycket olika både stress, alkohol, mat, normkritisk pedagogik samt idrott och hur skall man få ihop lektioner inom dessa ämnen. Det är svårt eftersom jag tillbringar min tid i en årskurs 1:a och det är inte riktigt aktuella ämnen för dem. Men, allting löser sig. Jag får komma på något under tiden jag är där och har jag tur kanske man kan få lite tips och idéer när man kommer dit.

Idag kommer bordet som vi har väntat på. Jag och Jesper har fått chansen att få ärva mormor och morfars matsalsbord. Jag tycker det är kul att ha ett minne ifrån dem. Någonting som man kan bevara. Det ska bli skönt att få i ordning på vårt dö utrymme. Sedan vi flytta in på Zachaus har jag velat ha ett matsalsbord så det utrymmet har alltid funnits. Jag tror dock inte Jesper blir överförtjust eftersom han får mer arbete nu. Nu skall här tas ner tavlor och upp med nya saker på väggarna. Det får bli helgens projekt. Jag hoppas att han inte jobbar denna helg med så vi hinner allt.

Nej nu skall jag sluta babbla så att ni istället kan få se på bilder ifrån vår vackra balkong. Nu är allt klart så vi väntar bara på grillen så att vi kan grilla en saftig köttbit. Det är sommar det…

 

 


Vårt nya bord som vi införskaffat


Jag är så nöjd, så nöjd.

 


Mina blommor.

 


våran vakra utsikt.

 

KRAMAR / KRISTINA ♥


Kommentarer
Postat av: Linda

Åhh, vad fint du fått det. Är så avundsjuk! Vill också ha en sån fin balkong och en sån vacker utsikt. Ja ja...vad är väl en bal på slottet... ;)

2010-04-19 @ 16:27:05
Postat av: Elinor

JA vad fint det blev!!! Du får komma hit med och fixa till min altan oxå!!!!!

2010-04-19 @ 16:39:43
Postat av: Lisa

Du är så duktig gumman!! Där jätte fint på eran balkong:)Å jättehärlig å sitta på i den sköna kvällssolen! Kramar

2010-04-19 @ 22:32:26
Postat av: Micke & Helena

Det blev ju skit bra på balkongen. Det kan nog bli en eller flera öl där...För mig ja för ni dricker ju inte öl.=)

2010-04-27 @ 21:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0