En utflyktsdag!

100205

Hej på er alla där ute, nu sitter jag här hemma i soffan helt utmattad efter en händelserikdag.

Dagen startade med att jag vaknade innan klockan skulle ringa (DETTA HAR DOCK INTE HÄNT ALLS DENNA VECKA, HAR ISTÄLLET SNOOZAT I CA 1 ½ TIMMA PÅ MORGONEN) Därefter var det dags att göra sig i ordning för att åka iväg till Trollhättan för lite skola. Jag ger mig igen av från Trollhättan vid två tiden. Då jag kommer hem hade Jesper köpt rosor till mig. Han är ju för gullig. Sedan fick jag äntligen åka till Ikea. Jag har tjatat och tjatat och tjatat hela veckan. Men det har alltid kommit nått i mellan eller många undanflykter ifrån en viss pöjk. När vi kom hem igen var det dags att gå och få uppiffat. Det blev inte så mycket denna gången men det var mysigt att bara gå där och titta och drömma sig bort om hur hemmet kunde se ut. Vi fick köpt kuddfodral och lampa till sovrummet, bös och mera bös. Vi köpte nya knoppar till våra köksluckor. Inga dyra då vi inte skall bo här i evigheter. Men det blev så där. Både jag och Jesper är lite skeptiska till dem. Jesper tycker att de där 70- tals köksknoppar är snygga ( vi har olika åsikter om detta). Vi får känna på dem ett par veckor annars får vi byta tillbaka till de gamla. Inte mycket att orda om.

Vi har även idag ätit räkor och druckit vin. Det var mysigt och det smakade sååååå gott. Det var väldigt dyrt dock. Räkorna ligger på 220 kr kilot. Men vad smarrigt det var.

Jag är inte färdig med Linus broderi än, Jesper hoppas att jag snart skall vara färdig. Han tycker att jag är så otroligt tråkig. Han längtar nog tills jag visar upp det klara resultatet. Men jag har nästan bara efterstygnen kvar. Han frågar varje kväll om vi skall se på film, då jag allid svarar gör du det jag ska ändå brodera. Stackars min lille pöjk. Det ska snart bli bättre jag lovar.

Tack baby för en toppendag med fina blommor och god mat.

Vet ni vad? Nu är det HELG!

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0