Helgens bravader

Hej på er alla där ute!
Hoppas att allt är bra med er. Här är det toppen. Lite trött bara. Jag har påbörjat sommarjobb på sommarhemmet. Fyra veckors arbete framför mig. Det är toppen. Jag får vara ute i solen och ha det bra. Men det är stor skillnad på att gå i skolan och arbeta. När jag gick i skolan var jag inte trött på kvällarna och har hela tiden tjatat på Jesper när han är trött och somnar hela tiden. Men nu är det ombyta roller. Nu är det i stället jag som ligger i soffan och sussar.

Helgen har varit lugn. Ledigheten startade redan i fredags då jag och mamma åkte till Orust och tittade till Felix, hans första skolavslutning. jag blev tårögd för han var så duktig i kyrkan. Han växer så det knakar.

I lördags var vi hemma i Lane på Kalas. Min älskade mamma fyllde år. I Lane bjuds det på underbar middag och mys.  vi var även i Trollhättan och Bowlade tillsammans med Lisa och Jocke på kvällen. Det var mysigt. Dock vann jag inte, kom näst sist men det gör inget bara glad att jag fick vara med och spela. Efter bowlingen åt vi mat.

söndagen var en slappardag. vi fick donat här hemma. Jag ville möblera om och flyttade runt saker i hela lägenheten. Det var bara det att på kvällen så stod allting på sin vanliga plats igen. Det är bäst när allting står där det skall stå. Förändring är inte min grej. I söndags var faktiskt jag och Jesper ute och sprang tillsammans. Det var kul. Jag trodde att jag hade bättre kondition än Jepser men så var inte fallet. Jag blev mycket trött. Vi var även ute och sprang tillsammans igår. Inte dåligt. Idag har vi dock en vilodag men i morgon är det dags igen. Mamma har lovat att bjuda oss systrar på middag eftersom Linda varit så duktig och slutat röka samt Elinor. Samtidigt som mamma har lovat mig en middag då jag gått ner 10 kg. Så jag får väl lägga på ett kol nu om jag skall hinna detta inom 2-3 veckor. ;) Men träningen har faktiskt redan gett resultat jag har gått ner 3 kg och några cm runt midjan och det är toppen. Jag mår bättre och bara det är ett plus. Jag hoppas att folk kan sluta upp med att fråga när det är dags för mig att få barn. De tror att jag är höggravid. Tröttsamt.

Nej nu skall jag förbereda inför morgondagen.

Ha en fortsatt bra kväll

Kramar kristina ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0