Natur eller estetik?

Ja det är frågan det, jag känner inte att något av dessa tilltalar mig. Nu har jag gått i snart flera veckors tid och funderat på vilken kurs jag skall välja. Biologi, kemi, fysik är inte något som jag har som intresse direkt . Dock är inte bild, drama och musik heller. Det har varit ett svårt val. Pratat med kusinen som läst en av kurserna och förklarade att naturkunskapskursen var det värsta hon hade gjort. Aj då, tänkte jag och bestämde mig ganska snart efter det att det får bli estetiken. Jag får väl spela teater och måla, det som jag älskar mest. Så efter jul blir det dags att skriva B- uppsatts. Undrar om detta kommer att gå vägen?

Jag har nu under veckan börjat en kurs om specialpedagogik. Det är nog första kursen som jag tycker är intressant. Jag kommer på mig själv att jag tycker att kurslitteraturen är intressant och att jag sitter långt in på kvällarna med pluggandet. Jag vet inte vad det har tagit åt mig. Kanske börjar bli sjuk ;) Känns roligt när det är något som jag känner att jag kan ha användning av i mitt arbete som pedagog.

Ha en trevig helg. Nu skall jag fortsätta att fokusera på åtgärdsprogram och massa andra smaskigheter som barn med speciella behov. Härligt en fredagseftermiddag som denna…

Kramar Kristina ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0